Art of Beer

Leaf

Duurzaam

M-Street probeert op alle niveaus de milieubewuste kaart te trekken met o.a. haar groengevel, warmtepompen, zonnepanelen en groene producten

Watch

Self Check-In

M-Street heeft geen bemand onthaal en is volledig geautomatiseerd

Twinbed

Late check-out

Dankzij onze late check-out kan je volop genieten van het heerlijke uitgaansleven dat Leuven te bieden heeft

Cocktailglass

Levendige ambiance

M-Street bevindt zich vlak boven het gerenommeerde café De Libertad en in het midden van dé restaurantstraat van Leuven

Duster

Anti-allergie

Onze kamers zijn voorzien van kurkvloeren; een duurzame keuze waarvoor geen bomen geveld worden

ART OF BEER - Stella Artois

Stella Artois is een Belgische pils van het concern AB InBev. Het bier, met een alcoholpercentage van 5,2 %, wordt gebrouwen op een tiental plaatsen in de wereld, waaronder Leuven en Jupille (in de Belgische provincie Luik).

Het jaartal 1366 op het etiket verwijst naar de eerste vermelding van Den Hoorn, een herberg-brouwerij in de Mechelsestraat in Leuven. Het bedrijf werd in 1717 overgenomen door zijn meester-brouwer, Sebastiaen Artois. Hoewel zijn nakomelingen slechts een tweetal generaties de familienaam droegen, bleef deze verbonden aan de brouwerij.

Het Stellabier zelf ontstond in 1926 en werd op de markt gebracht door Brouwerij Artois. Het paste in het gamma van ondergistende, Duitse bieren waarmee de brouwerij in 1892 was begonnen. Stella zou bedoeld zijn geweest als kerstbier en de naam (Latijn voor ster) zou verwijzen naar de kerstster. Wat ook de initiële intentie was, van bij het begin was het bier het hele jaar door beschikbaar. Geleidelijk werd Stella het best verkopende bier van Brouwerij Artois en verdrong het de overige bieren uit het gamma. In de jaren 60 groeide het uit tot marktleider in België. In 1971 sloten de concurrenten Artois en Piedboeuf een geheim akkoord om een groep te vormen die voor 88% werd gecontroleerd door de Artois-families. Naar buiten toe bleven Stella en Jupiler concurreren. Geplaagd door de reputatie van hoofdpijnbier – al dan niet gelanceerd door concurrerende vertegenwoordigers die aspirine op de toog van Stellacafé's gingen leggen – zakte de Stellaverkoop weg en werd Jupiler in de jaren 80 marktleider. Stella bleef overeind door zich in het buitenland in de markt te zetten als premiumpils. Het werd door de jaren heen een van de internationale merken van InBev en verwierf onder meer in het Verenigd Koninkrijk en Ierland een groot marktaandeel. De relatief hoge prijs werd in Groot-Brittannië als verkoopsargument uitgespeeld onder de reclameslogan ‘Reassuringly expensive’ (geruststellend duur). In de thuismarkt België bleef het een gewone pils, al kregen de flesjes en de bierglazen na verloop van tijd een ‘premium’ ontwerp.

Het recept is geregeld gewijzigd, waardoor het bier met name in de 21e eeuw aanzienlijk minder bitter is geworden. Sinds augustus 2020 is er ook een variant zonder alcohol, de Stella Artois 0,0.

Stella Artois kan dus bogen op een rijke geschiedenis die teruggaat tot het Leuven van 1366. ​

Meer dan 600 jaar Belgische brouwexpertise, ​vertaald in een prachtig gebalanceerde pils. ​

Smaakvol en verfrissend, gebrouwen om van te genieten.​

Je vindt er dan ook 2 flesjes van in je minibar en in café De Libertad, gelegen onder M-Street, kan je deze smaakvolle pils van het vat drinken.

M-illustration

Features

Air conditioning

Privé badkamer met regendouche

Koffietoestel en waterkoker

Flat-screen TV

Kluis

Air conditioning

Privé badkamer met regendouche

Koffietoestel en waterkoker

Flat-screen TV

Kluis

Minibar (leeg)

Doucheproducten

Strijkijzer en strijkplank

Haardroger

Bureau